Opracowałeś ciekawe materiały, którymi chciałbyś podzielić się z innymi? Zamieść je w serwisie!
Podziel się materiałamiObszar 3. Wspomaganie rozwoju mowy dzieci.
Umiejętność 3.1 zwraca się bezpośrednio do rozmówcy, stara się mówić poprawnie pod względem artykulacyjnym, gramatycznym, fleksyjnym i składniowym
Czterolatek obserwuje zjawiska przyrodnicze oraz uczy się wypowiadać na temat ich właściwości.
Przebieg zajęć: Zabawa badawcza „Dlaczego powstają sople?” – obserwacja lodu i sopli, opisywanie ich wyglądu i właściwości, formułowanie pytań ich dotyczących.
„Gramy na soplach” – ćwiczenia słuchowo-ruchowe. Rozpoznanie dźwięku instrumentu i dobranie do niego sopla odpowiedniej wielkości, dostosowanie ruchu ręki do usłyszanego rytmu. Recytacja wiersza „Sople” połączona z ćwiczeniami koordynacji słuchowo-wzrokowo-ruchowej (wykorzystanie elementów metody M. Bogdanowicz). Doskonalenie umiejętności poprawnego artykułowania. Wykonanie zadania graficznego na karcie pracy; rytmiczne kreślenie sopli, kolorowanie według własnej inwencji.
Ten materiał zawiera zestawy wyszczególnione poniżej. Aby uzyskać dostęp do całej treści zaloguj się lub zarejestruj się
Scenariusz zawiera zabawy z wykorzystaniem elementów metody ...
Pobierz >Narysuj sople w rytm wiersza. Pokoloruj obszary i dorysuj padający ...
Pobierz >