Opracowałeś ciekawe materiały, którymi chciałbyś podzielić się z innymi? Zamieść je w serwisie!
Podziel się materiałamiObszar 4. Wspieranie dzieci w rozwijaniu czynności intelektualnych, które stosują w poznawaniu i rozumieniu siebie i swojego otoczenia.
Umiejętność 4.2 grupuje obiekty w sensowny sposób (klasyfikuje) i formułuje uogólnienia typu: to do tego pasuje, te obiekty są podobne, a te są inne
Czterolatek uczy się reagować na umówiony sygnał, przeliczać elementy oraz wypowiadać rymowankę. Przebieg zajęć: Zabawa na powitanie połączona z przeliczaniem elementów. „Biedroneczko leć do nieba przynieś nam kawałek chleba” – ćwiczenia artykulacyjne. „Gdzie ukryła się biedronka?” – zabawa dydaktyczna; ćwiczenie spostrzegania, rozwiązywanie zagadek słownych. „Zwierzęta z łąki”– rozpoznanie i nazwanie zwierząt, tworzenie zbiorów zwierząt według rodzaju i wielkości. Konstruowanie biedronki z papierowych elementów – doskonalenie sprawności manualnej. Podejmowanie próby wprawienia biedronki w ruch – przewidywanie efektów swoich czynności. „Lot biedronek” – karta pracy; prowadzenie linii po śladzie, określanie położenia przedmiotów, kolorowanie płaszczyzny.
Ten materiał zawiera zestawy wyszczególnione poniżej. Aby uzyskać dostęp do całej treści zaloguj się lub zarejestruj się
Scenariusz zawiera zabawy w oparciu o rymowankę doskonalące umiejęt...
Pobierz >Kartę można wykorzystać podczas zajęć.
Pobierz >