Opracowałeś ciekawe materiały, którymi chciałbyś podzielić się z innymi? Zamieść je w serwisie!
Podziel się materiałamiObszar 4. Wspieranie dzieci w rozwijaniu czynności intelektualnych, które stosują w poznawaniu i rozumieniu siebie i swojego otoczenia.
Umiejętność 4.2 grupuje obiekty w sensowny sposób (klasyfikuje) i formułuje uogólnienia typu: to do tego pasuje, te obiekty są podobne, a te są inne
Pięciolatek uczy się współdziałać z kolegami podczas wykonywania zadań oraz liczy w zakresie 6. Przebieg zajęć: Obserwacja ślimaka, opis jego wyglądu i sposobu poruszania się. Recytacja rymowanki „Ślimak, ślimak pokaż rogi. Dam ci sera na pierogi. Jak nie sera to kapusty, od kapusty będziesz tłusty”. Gra planszowa z elementem rywalizacji „Wyścig ślimaków” – współdziałanie w zespołach, podejmowanie odpowiedzialności za wynik grupy. „Ślimak na łące” – ćwiczenia koordynacji słuchowo-wzrokowej polegające na równoczesnym wypowiadaniu tekstu i kreśleniu wzoru; rozwijanie ekspresji plastycznej. Zabawa ruchowa „Jak ślimak” – zabawa ruchowa z elementem pełzania. „Gdzie ukryły się ślimaki?” – karta pracy. Doskonalenie spostrzegania, łączenie elementów w pary, ćwiczenie sprawności manualnej.
Ten materiał zawiera zestawy wyszczególnione poniżej. Aby uzyskać dostęp do całej treści zaloguj się lub zarejestruj się
Zestaw zabaw dydaktycznych w oparciu o popularną rymowankę.
Pobierz >